מאת:

עינת זיו,

מנחת לימודי NLP במכללת כרכור, NLP Certified Trainer & Master Practitioner ,יועצת ארגונית (M.A), מכשירה מנחי NLP לשינוי אישי ולהובלת אחרים להצלחה בחיים.

מאמנת בכירה (MCIL) וחברה בלשכת המאמנים. מכשירה מאמנים למעלה מעשר שנים. עוסקת בהדרכת מאמנים- סופרויזורית מוסמכת ע”י לשכת המאמנים בישראל.

מאפשרת למאמנים ולNLPיסטים, פלטפורמה של התפתחות מקצועית ייחודית המותאמת לכל אחד באופן אישי.

NLP להתגבר על הפחד

היא נכנסה אלי לקליניקה לאחר ששוחחנו בטלפון, אישה בשנות ה- 30 המאוחרות לחייה. יפה מטופחת ובידיה היא אוחזת את המכשיר הנייד, מבקשת ממני רק עוד רגע להשלים משימה שיש לה על הראש כדי להתפנות…
אנחנו יושבות לוגמות מהקפה, והיא פורשת בפני את התוכנית הגדולה שלה – מסיבת הפתעה לבעלה – חוגגת לו יום הולדת 40.
היא מאוד מרוגשת ויש לה המון משימות רק ש… קשה לה לעמוד מול המוזמנים ולברך אותו ליום הולדתו. נראה לי שיש לי פחד קהל היא אומרת. הכל כבר מטופל: חברת הקיטרינג, הבגדים, ההזמנות לחברים הקרובים ולמשפחה, ואפילו הטיול המשפחתי כבר מוזמן ומאורגן. רק זה… היא אומרת… רק זה ממש מעיק עלי, ושמעתי על NLP שיכול לעזור לי להתגבר על הפחד.

להגדיר מה שרוצים – לימודי NLP

אני מסכימה איתה ואנחנו סוגרות שתוך 3-5 מפגשים היא תתגבר על זה. ותוך כדי שאנו מדברות היא מצליחה להגדיר את מה שהיא רוצה להשיג באופן חיובי, כי בדרך כלל שאנשים מגדירים מה הם רוצים להשיג באופן חיובי הם גם מצליחים להשיג את זה. אני צוחקת איתה שתזהר במה שהיא מבקשת לעצמה כי בסוף זה יתממש… ואנחנו ממשיכות ועובדות על העוצמות שלה, על שינוי הלך הרוח שלך לעוצמתי.

אותו הלך רוח שיאפשר לה בשבוע שאחרי להיכנס בכל פעם שתרצה למצב הזה העוצמתי שלה. גם בהקשר של הפחד שלה וגם בהקשרים אחרים בחיים, בסיטואציות עם הבן זוג עם הילדים וגם עם העובדים של העסק.

להיפגש עם הפחד – לימודי NLP

בשני המפגשים הבאים, נפגשה המונחית שלי עם הפחד שלה – ראתה איך הוא התיישב אצלה בגוף בשני מקומות אסטרטגים ובעזרת טכניקות מתקדמות של NLP יכולתי לאפשר לה לחוש הקלה. אחד התהליכים שאני אוהבת לעשות עם מונחים שמפחדים ממשהו נקרא Spin it, התהליך הזה בעצם מאפשר לקחת את התחושה השלילית שהתקבעה בגוף וגורמת לפחד במקרה הזה להוות חסם מלעשות משהו בחיים, ולסובב אותו, את הרגש כך שישנה את הכיוון שלו, המיקום שלו, העוצמה שלו עד שלבסוף מושגת שליטה מלאה בו מה שאומר שניתן לנהל את הרגש הזה מבפנים. לא לחינם אומרים תלמידים שלי שNLP מאפשר להם לנהל את התקשורת התוך אישית שלהם.

לאחר שהרגישה הרבה יותר בטוחה עם ההתנהגות החדשה שלה  – אותה התנהגות שרצתה לסגל לעצמה: לעמוד מול קהל ולברך את בעלה ליום ההולדת, הסתבר שנותר עוד סטרס. כך היא כינתה את התחושה שהתלוותה לרעיון שהיא עומדת מול כל הקהל שנמצא אצלם בבית ומברכת את בעלה. עכשיו הפשלתי שרוולים והתחלתי יחד איתה לקודד מחדש את הרעיון הזה בתת מודע שלה. תהליך הקידוד הינו פשוט למדי ורובו ככולו משתמש בדמיון המאפשר לבצע את השינוי בלי לזוז מהמקום על הכורסה הנוחה שבקליניקה שלי.

מי שמכיר אותי כבר יודע שאני מאוד אוהבת “למלטן” – למלטן זה אומר שאני מדברת בשפת התת מודע, מי שמהווה השראה גדולה לNLPיסטים היום הוא מילטון אריקסון, שהיה גדול ההיפנוטרפיסטים. השפה המילטונית השגורה בפי מאפשרת לי להשתמש בה כדי למלטן כל דבר, מאפשרת לי לתת הוראות מדוייקות לתת מודע איך לייצר את החשיבה כך שתצליח להביא את המונחים שלי למקום טוב יותר, להוויה המתבקשת אצלם, ולהגיע למצב שהם מחוללים את חייהם בדיוק כפי שרוצים.

ההצלחה לא אחרה לבוא. לאחר שלושה מפגשים המונחית שלי היתה כבר מוכנה. מוכנה לפעול בדרך חדשה , בדיוק כפי שרצתה. היא סיפרה לי לאחר מספר שבועות כי חגיגת יום ההולדת של בעלה הייתה הצלחה גדולה. לא בגלל הקייטרינג, או ההופעה המרשימה שלה, לא בגלל המתנות או ארשת ההפתעה של בעלה כשנכנס למסיבת ההפתעה שלו. ההצלחה הגדולה שלה הייתה כשעמדה מלאה באהבה והתרגשות טובה וחיובית, מדברת מול החברים הקרובים ובני המשפחה, מסתכלת לבעלה בעיניים ואומרת לו את המילים שכל כך רצתה לומר לו ביום החג שלו ” אני אוהבת אותך”.

אנחנו מחכים לך, הקריירה החדשה שלך כבר כאן!

לימודי NLP במכללת כרכור.

מקצוע חדש בתחום הרפואה האלטרנטיבית,
יפתח בפנייך אפשרויות חדשות, מרעננות יפגיש אותך עם עולם מתחדש ומתגמל.

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אותך לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, זה הזמן להתקשר 072-3924690