לימודי תזונה טבעית במכללת כרכור, כוללים לימודים תיאורטיים לצד התנסות מעשית ומכשירים את הבוגרים לאבחן ולהכיר לעומק מזונות ותוספי מזון ולהתאימם למטופל 072-3924690

מאת:
מיכל קירש, מטפלת בנטורופתיה וברפואת צמחים N.D

איש חכם אחד אמר פעם, שלמושג חופש יש שתי משמעויות: “חופש מ..” ו”חופש ל..”. החופש הראשון הוא חופש המושג באמצעים פאסיביים. הסוהר הוא חיצוני וה”אני” הוא קורבן. לפיכך האדם מעוניין להשתחרר ממשהו, אותו משהו חיצוני שכובל אותו (בית ספר/ עבודה/ משפחה/ אכזריותו של העולם..). סוג כזה של חופש הוא זמני, אקראי ונתון לחסדיו של הגורל או הסוהר, יהיה זה אשר יהיה.
החופש השני הוא החופש לבחור. הוא נובע מהאמונה שגם בתוך כל הכאוס הזה, ועל אף קטנותו של היחיד אל מול אין סופיותו של העולם, יש לנו את החירות לעצב את חיינו בהתאם לבחירות שלנו. יום יום, דקה דקה. אנחנו לא כ”כ חסרי אונים.
האדם החכם הזה אגב, הוא ז’אן פול סארטר , פילוסוף צרפתי בן המאה העשרים.

בזמן האחרון אני מציעה לכל המטופלים והסטודנטים שלי לראות את הסרט “לאכול בגדול” (super size me). מדובר בסרט שעשה בחור אמריקאי שאין לו קשר לרפואה תזונתית, פשוט עניין אותו הקשר בין הרגלי צריכת המזון המהיר והחיים המודרנים, לבין העובדה שבארה”ב אחד מתוך ארבעה אנשים בערך, סובל מהשמנה עודפת מסוכנת (Sevier obasity). אפשר לצאת עם הרבה מסקנות מהסרט הזה, אבל המסקנה העיקרית לטעמי, היא שהתזונה שלנו יכולה להרוג אותנו או לרפא אותנו, תלוי את מה נבחר להכניס לפה.
כן, להרוג אותנו! המזון שאנחנו אוכלים לא מיועד כדי להשביע כאבי רעב, לפצות על תסכולים, לייצג מעמד חברתי או לשמש ככלי לאירוח. הוא מיועד להזין אותנו. אף על פי שאנחנו חיים בתרבות שמציעה לנו שפע של פסולת אותה היא מכנה מזון, ולמרות שאנחנו חיים בתרבות שמלמדת אותנו נתונים שגויים ביחס לחשיבותם של מזונות מסוימים ולאופן בו מודדים את טיבה של הדיאטה (מיוונית – אורח חיים) שלנו, אנחנו עדיין יכולים לבחור אחרת, נבון יותר, רגיש יותר ביחס לעצמנו.

נטורופתיה, הרבה יותר מרק טיפול תזונתי

אבל טיפול בתזונה נטורופתית לא יכול להסתכם בצלחת. אמת היא שנדרש מאתנו המטפלים ידע נרחב ביחס לביולוגיה שלנו, לתהליכים ביוכימיים המתרחשים בגוף ועוד, על מנת להתאים תזונה בריאה ומזינה לאדם. אבל כאמור, טיפול ברשימת מכולת עוד לא הציל אף אחד. למרבה הצער, תרבות השפע מפתחת בכולנו סוגים שונים של התנהגויות לא בריאות ביחס לאכילה, ושימוש מוטעה באוכל לצרכים שונים (פסיכולוגים, חברתיים ועוד). רוב הזמן נדרש מאתנו לטפל דווקא בנקודות האלו. וכך מוצא את עצמו התזונאי הנטורופת מטפל שוב במה שאנחנו מכנים גוף – נפש, בהקשרים ההתנהגותיים -נפשיים שלנו בכל הנוגע להזנה עצמית ולבריאות וחולי.

כשתינוק בא לעולם המגע האנושי הראשון שהוא חווה הוא עם שד אמו. וכך נטמע הקשר עם המזון במאגרי הזיכרון הכי ראשוניים שלנו: אוכל שווה אהבה, אינטימיות, שיכוך כאבים (של רעב או כל כאב אחר), הישרדות וחיים, תחושה של יחד ומתוכה תחושה של משמעות. דר’ ארווין יאלום, פסיכותראפיסט רגיש ומוכשר טען פעם כי הוא מצא “..ארבעה נתונים השייכים במיוחד לעניינו של הטיפול הנפשי: המוות הבלתי נמנע הצפוי לנו וליקירנו, החירות לחיות את חיינו כרצוננו, בדידותנו הבסיסית והיעדר משמעות ברורה לחיים”. נתונים אלו, כפי שיאלום אומר, עגומים ככל שיהיו, מכילים בקרבם את זרעי החוכמה והגאולה. המפגש עם מזון, הוא מפגש בלתי נמנע עם נתונים קיומיים אלו.

העובדה שהתזונאי הנטורופת מטפל בתזונה ובנפש, מקרבת אותו מאוד לאותה דמות אימהית, לאותו השד, אולי יותר מבכל טיפול אחר. מה שהופך את התפקיד שלנו לרגיש ולמרגש כ”כ, ואת יחסי המטפל-מטופל לסופר -משמעותיים. סוג עבודה זו מאפשרת למטופל להבין את הדפוסים הבלתי מאוזנים במערכת היחסים עם המזון והעולם, ומתוך כך את האפשרות לבחור אחרת. כל אלו, הופכים את הטיפול הנטורופתי לחוויה שמשנה את חייהם של המטופל והמטפל לנצח.

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודים בתחום המגוון של לימודי רפואה טבעית?
קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים