פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

בספטמבר 2012, קצת לפני ראש השנה, ארזנו את המזוודות ובלב הולם המראנו לכנס של הארגון האירופי ה EABP ויותר מדויק לישיבה של הגוף המשמעותי בארגון, הפורום, שהוא הגוף המאשר את ההכרה בתכניות ההכשרה בפסיכותרפיה גופנית באירופה (כולל ישראל).

הכל התחיל 4 חודשים קודם לכן, כשגילאת הבינה ברגע שהגיע הזמן הנכון להתחיל את מהלך “ההכרה המקצועית בתכנית הכשרה” של האגוד האירופי. וכדרכה , תוך יומיים הכרטיסים המלון התכנית היו מוכנים, עכשיו רק צריך היה לטפל בהתרגשות, להכיו מצגת, להחליט מה ומי אומרים…

ו…א…שכחתי, לפנינו, עמדו ההחלטות החשובות מכולן, צריך להחליט מה ללבוש, מה נועלים, להתאפר או לא…

נסענו שתיים, סיוון בשן-פלג, המנחה ל – לימודי פסיכותרפיה גופנית ואני, שרה גוברין מרכזת התכנית לפסיכותרפיה גופנית-הוליסטית. (שתי “קשתיות”).

כמה מלים על חשיבות העניין:

אגוד ה EABP הינו האיגוד הגדול והמשמעותי בעולם לנושא הפסיכותרפיה הגופנית על גווניה הרבים.

האגוד ללימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

מחולק לוועדות רבות ואחת החשובות ביותר בו היא הוועדה המכונה הפורום ובה חברים ומכהנים נציגים של כ-25 בת”יס ותכניות הכשרה שכבר עברו את התהליך המורכב וארוך הטווח של הכרת האגוד בתכנית הלמודים.

יש חשיבות להכרה של האגוד בתכנית ההכשרה כגוף המקצועי המייצג את לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית

כפי שכתבתי יש חשיבות להכרה בתכנית ההכשרה, אך אני רוצה להדגיש , הכרה אך לא בכל מחיר.

ולשם כך נסענו , לבדוק את ההתאמה שלנו לאיגוד אך באותה המידה את התאמת האגוד דרכו ומקצועיותו לנו.

מקדימים לכך שני שלבים חשובים שעברנו כבר לפני כ – 4 שנים:

  1. קבלה של לפחות נציג אחד ממורי התכנית כחבר מלא לאגוד – שרה וסיוון חברות מלאות
  2. קבלה של המכללה לאגוד – המכללה לרפואה הוליסטית התקבלה לחברות.

ביום חמישי ה 13/9 הצטרפנו למסע מרתק . הגענו ערב קודם לקיימברידג’, לקולג’ כמו באגדות, כמו לישון באחד מהספרים של הארי פוטר, (התמונה מדברת בעד עצמה). לא נלאה אתכם בחוויות המצחיקות של החדרים שנראים עדיין (חלקם בכל אופן) כמו ב 1680, הבוקר הפציע, מזג אוויר

מ ד ה י ם , שמש דשא ירוק ונוצץ, ארוחת בוקר בבניין בן מאות שנים …

הצטרפנו בצהריים בהתרגשות לקבוצת אנשים שמהווים את גוף הפורום. התקבלנו בחביבות רבה, ברצון מופגן להכיר אותנו, הייתה התעניינות גדולה בנעשה אצלנו, פגשנו שם אנשים שהם שמות מוכרים ומשמעותיים בלב העשייה הפסיכותרפויטית – גופנית באירופה כמו סטפן בישופ ואבה בויסן (הבת של…גרדה בויסן), פגשנו את נציגות האגוד הבולגרי, נשים מקסימות חביבות שלא הפסיקו לדבר על הדמיון בין ישראל לבולגריה וכמובן את נציגי רידמן אמיר ומלה שאיתם היה מאוד נעים להחליף רשמים בעברית ולשמש הדדית “בית”.

השתתפנו בדיונים חשובים וניתן לנו מקום משמעותי בהבעת עמדותינו ומחשבותינו בעניינים רבים.

הפורום מתנהל בדרך של הצגת נושא ודיונים בעניינים הנוגעים בדבר כשלכל אחד הרשות להציג את עמדות תהיות ומחשבות בעניין, בסופו של דבר, החלטות מתקבלות בהצבעה מתוך רצון לקבל ולהרחיב את השורות.

ביום שישי ה 14/9 בבוקר הצגנו את תכנית ההכשרה שלנו בפני הפורום ואורחים נוספים שהצטרפו.

נוכחותינו שם עשתה לה כנפיים ונציגים של תכניות הכשרה נוספות ושל ארגונים ארציים נכחו בהרצאה שלנו.

חלקנו את הפרזנטציה לחלקים שונים שיצרו שלם מרשים ומעניין. התחלנו בהנחייה של הפורום , השתמשנו בתרגיל ששילב תנועה מגע , יצירת קשר עין ועבודה אנרגטית בזוגות. בחדר היה הרבה עניין שיתוף פעולה, צחוק משחרר ועוד. אח”כ התיישבנו לצפייה במצגת משולבת בהרצאה באנגלית שניתנה ע”י סיוון ועל-ידי ולאחר מכן הגיע שלב של שאלות והצעות שבמהלכו חלקנו את החוברות באנגלית שהבאנו אתנו.

היתה התעניינות גדולה, רצו לדעת, להבין, הבאנו איתנו משהו מורכב , אינטגרטיבי בעל עוצמה, עבור חלק מהנוכחים הבאנו “משהו אחר”. לדוגמה, נכחו בחדר נציגים של בתי”ס שמלמדים במשך 3 שנים רק תהליכי נשימה, לעומתם נכחו שם נציגים שאמרו שאנו עושים משהו כמו שהם מלמדים, אינטגרציה בין הגוף לנפש באמצעות כלים מגוונים , קבלנו הערות והארות להתבוננות כמו גם הבעת רצון לביקור אצלנו ולשיתופי פעולה. זה היה מסעיר מאוד עבורנו.

ממרחק של חודשים אחדים ולקראת הפגישה הבאה שתיערך באפריל בארץ, אנו חוות את הנסיעה כחוויה חשובה מרתקת , חווייה שקידמה מאוד את ההבנה וההתפתחות שלנו כתכנית הכשרה מובילה במכללה . ראינו איפה עלינו להיות מדוייקים יותר מבחינה מקצועית כמו שגם הבנו מהם היתרונות שלנו בעיקר היתרונות האינטגרטיביים המקצועיים.

ההשקעה המקצועית, הכלכלית, האישית במסע הזה הייתה גבוהה מאוד. בעצם התחלנו מסע שאני צופה שיהיה מרתק ומעניין, מורכב, כואב ומשמח כאחד. מסע שבו נצטרך להיות מאוד קשובים לעולם שבחוץ ולעולם שבתוכנו, מסע שיחייב אותנו להתכווננות עדינה, כמו כלי מיתר שהצליל פורץ ממנו בעוצמה ובעדינות גם יחד.

שרה גוברין

אם חשוב לך לשלב לימודים עם עבודה
אם הערך של התמחות קלינית מקיפה מובן לך
אם בוער בך הרצון לדעת מה זה רפואה טבעית
ולהתמחות בשלל כלי הריפוי הטבעי שיש לה להציע-
מכללת כרכור היא המקום המדויק עבורך.
במכללת כרכור, מהמובילות בתחום הכשרת מטפלי רפואה טבעית
אצלנו ניתן למצוא לימודי רפואה טבעית ,לימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית ,
עם מיטב המרצים באווירה המקדמת התפתחות אישית
זה הזמן להתקשר ל 072-3924690 ולעשות צעד גדול לקראת מקצוע מתגמל ומעשיר.