לימודי פרחי באך, מכללת כרכור. התקשרו עכשיו!
מאת:
אירית לנדאו, רפלקסולוגית בכירה, מטפלת בפרחי באך ודולה.
מלמדת את קורס פרחי באך במכללת כרכור.

מזל טוב! את בהריון.
המסע החל.
פרוגסטרון ואסטרוגן חוגגים בתוכך בדואט שגורם לבחילות, לגוף להשתנות ולרגשות שלך לעלות ולרדת ברכבת הרים שדוהרת ללא מעצורים.
אכן ההורמונים אחראים לחלק גדול מהמצב הרגשי בהריון, אבל הרגשות שאת חווה עולים בגלל ההיריון ולאו דווקא בגלל רמה זו או אחרת של הורמונים.
בין אם ההיריון מתוכנן ובין אם לא, עצם הגילוי מעלה לצד השמחה והאושר גם ספקות, חששות, פחדים, דאגות ובעיקר בלבול. רגשות אינם מתקיימים בחלל ריק ונפרד, הם מתקיימים בתוך הגוף הפיזי והקשר ביניהם הוא ישיר ובלתי אמצעי. מתח, חרדה, דאגות מפירים את האיזון הכימי של הגוף ומוציאים אותו משיווי המשקל הטבעי שלו.
הריון ולידה הם תהליכים טבעיים שלגוף האישה יש יכולות ומשאבים להתמודד איתם, אך כשהאיזון הרגשי מופר, מופר גם האיזון הפיזי והתהליך הטבעי נתקל בהתנגדות ובקושי.
תמציות פרחי באך הם שיטת טיפול עדינה ובטוחה שיכולה לעזור לאישה בתקופה כל כך סוערת רגשית לשמור על איזון רגשי ומתוך כך לאפשר לעצמה לחוות הריון משוחרר מלחצים ויכולת התמודדות טובה יותר עם הלידה והמפגש עם התינוק.

מהן תמציות פרחי באך

תמציות פרחי באך נקראות על שמו של ד"ר אדוארד באך – רופא אנגלי שחי בין השנים 1886-1936. ד"ר באך האמין שיש לטפל באדם ולא במחלה, כלומר בסיבה ולא בתוצאה. הגוף שלנו מגיב בצורה חיובית או שלילית לדרך שבה אנחנו חושבים, מרגישים ומאמינים. כשנעזור לעצמנו להרגיש באופן יותר חיובי, לגוף תהיה הזדמנות להגיב באותו אופן וכך ליצור הטבה בכל רמות החיים.

תמציות פרחי באך כוללות 38 תמציות המופקות מצמחים, כשכל אחת מהן מתייחסת לתדר אנרגטי של רגש או מחשבה. כשנוטלים תמצית לא מפסיקים להרגיש, אלא התמצית מאפשרת לאדם למצוא בתוכו את היכולת להתמודד עם אותו רגש.

פרחי באך כמלווים תהליך הריון ולידה

תקופת ההריון מלווה כאמור, בסערת רגשות לא קטנה וישנן תמציות שמתאימות לרגשות שמתעצמים בתקופה זו במיוחד. לדוגמא: Red chestnut – תמצית שמיועדת לפחד ודאגה לשלום העובר במידה כזו שמפריעה לאישה לתפקד באופן שגרתי. פחד שמתחזק במיוחד אם בעבר הייתה הפלה והדאגה יוצאת מכלל פרופורציה ומשבשת את חיי האישה וסביבתה הקרובה. התמצית תסייע לאישה להכניס את הפחד לפרופורציה ולבטוח באחרים ובחיים.

או, למשל Walnut – תמצית שמיועדת לשינויים שחלים הן פיזית והן רגשית. התמצית תעזור להסתגלות ותיתן תחושה של יציבות והגנה מהשפעות חיצוניות כמו דודות או חברות ושאר "נותני עצות" שמבטיחים לך שאת לא יודעת כלום.

או תמצית בשם Impatience, שכשמה כן היא, תמצית שמיועדת לטיפול בחוסר סבלנות – נהדרת לתמוך את תקופת סוף ההריון. להריון כולנו יודעות, יש את הקצב שלו. התמצית תרגיע את חוסר הסבלנות ותאפשר למצוא את היכולת לכבד את הקצב של התהליך.

יש חשיבות גדולה להכנת הגוף הפיזי ללידה: תרגול נשימות, תנועתיות בלידה, תנוחות, התמודדות עם כאב – כל אלו חיוניים לאימון הגוף לקראת המשימה הגדולה.
אך בלידה הרגש והמחשבה תופסים מקום נכבד ומשפיעים בצורה משמעותית ביותר על תהליך הלידה. פחד, דאגה, הטלת ספק ביכולת לעמוד ב"משימה", פחד מהשינוי שהתינוק יגרום, כל אלו יוצרים כיווץ בגוף וקושי לחומרים הטבעיים לזרום בגוף ומתוך כך האטה בתהליך הלידה. בתהליך ההכנה ללידה חשוב לעסוק גם בנושאים הללו ללא פחד ובושה. תמציות פרחי באך לא יעלימו את הרגשות, הם יאפשרו ליולדת למצוא בתוכה את היכולת להתמודד איתם במקום להדחיק אותם.

עוד תמצית נהדרת היא Mimulus – תמצית שמסייעת להתמודד עם פחד קיצוני מהלידה, במיוחד כזה שלא מדברים עליו אבל תופס הרבה מקום בפנים. היא מחברת את האישה לאומץ ולאמונה ביכולתה להתמודד עם הקושי הצפוי.

תמצית שמתאימה במיוחד ללידה שניה, כשהלידה הראשונה נחוותה ככישלון מכל מני סיבות, היא Larch – היא מפוגגת חוסר ביטחון ביכולות ופחד מכישלון במשימת הלידה. זו תמצית שתסייע לאישה לסמוך על הגוף שלה שיידע למה הוא מסוגל ומה הוא צריך.

אלו כמובן דוגמאות בודדות וכלליות ורצוי ומומלץ להתייעץ עם מטפל מוסמך לגבי אופן השימוש והתאמת התמציות לכל אישה ואישה על פי צרכיה.

מעבר לכך המפגש הטיפולי מהווה גם הזדמנות לדבר ולאוורר את הרגשות שמתחבאים עמוק בפנים, לתת להם לגיטימציה ולאפשר התמודדות איתם. כשאנחנו מחביאים משהו עמוק בפנים, גם אם נדמה לנו שהוא מוסתר היטב, הוא ממשיך להיות קיים ולהשפיע. כשמוציאים אותו, לרוב הוא פחות מפחיד ומאיים.

ועוד מילה על Rescue Remedy

כשמה כן היא, תמצית הצלה המיועדת למצבי חרום שאדם חווה הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית. היא מורכבת מ-5 תמציות שכל אחת מטפלת בפן אחר של מצב החרום: פאניקה, שוק, איבוד שליטה, מתח ועילפון. השילוב ביניהם יוצר תרכובת בעלת פוטנציאל טיפולי מיוחד. חשוב להבין כי היא מיועדת למצבים בהם קשה עד בלתי אפשרי לתפקד בשל תחושות של פחד, עצבנות, מתח, התנהגות היסטרית וכו'.

היא אינה תמצית שאמורה להילקח לאורך זמן אלא נקודתית למצב אותו אנו חווים כמצב חרום. היא פחות מתאימה לליווי מתמשך בתקופת ההריון, לשם כך נועדו 38 התמציות מהם יכול מטפל להרכיב 4-5 תמציות מתאימות לפי הצורך.

עם זאת, ללידה זוהי התמצית המתאימה ביותר שכן זו סיטואציה שמאגדת בעוצמה רבה את כל הרגשות האמורים ביחד, או כל אחד מהם. יולדת יכולה להיתפס לפאניקה, איבוד שליטה, ייאוש, בכי היסטרי, רעידות שיקשו עליה להמשיך ולהתמודד עם תהליך הלידה. ניתן לטפטף 4 טיפות מהתמצית ישירות מתחת ללשון אחת לשעה ללא הגבלת זמן. התמצית "אוספת" את היולדת בחזרה אל עצמה ומאפשרת לה לשוב ולמצוא בתוכה את האמונה ביכולתה ללדת.

מרגישים שאמנות הריפוי בוערת בעצמותיכם?
תמיד חלמתם על קריירה בתחום רפואת גוף-נפש?
חושבים על לימודי פרחי באך?
זה הזמן להתקשר 072-3924690 ולעשות צעד חשוב לקראת עתיד מקצועי מתגמל
במכללה מהמובילות בארץ ללימודי רפואה הוליסטית באווירה המאפשרת התפתחות ומיטב המנחים.