ננסי או’מארה היא פיזיותרפיסטית, מתמחית בהיפותרפיה קלינית, מדריכה ב NAHRA North American for the Handicapped Association) ) והמנהלת של מרכז הרכיבה לילדים (Ride On Center for Kids, R.O.C.K.), אשר אותו היא יסדה בג’ורג’טאון, טקסס. היא מספרת על התהליך שעברה עד שקיבלה את תעודת ההדרכה.
ננסי אומרת, כי כישוריה כהיפותרפיסטית השתפרו ויעילותה במרכז גברה, מפני שעכשיו היא יכולה גם להעביר שיעורי רכיבה, דבר שעוזר לה לשתף פעולה עם הצוות שלה ולחלוק איתם את נקודות המבט של המטפלים והמדריכים גם יחד.
ננסי משתמשת באנלוגיה כדי לתאר את ערכם של לימודיה לקבלת תעודת הדרכה. ננסי אומרת, “כפיזיותרפיסטית, המשתמשת בהיפותרפיה כדרך טיפולית, אני רוצה לדעת את המירב על סוסים ועל רכיבה, כדי שאוכל לעזור למטופלים שלי לשקול פעילויות טיפוליות ארוכות טווח לאחר השלמת הטיפול הפיזיותרפי. תקוותי היא, שהם יוכלו להצטרף ללא קושי לתוכניות של רכיבה טיפולית.

כדאי להשתמש בדוגמא שאינה נוגעת לסוסים; כאשר תרפיסטית כוללת טיפול במים באסטרטגיה הטיפולית שלה, חשוב להכיר כישורי שחיה שונים ושיטות של הצלת חיים כדי לנצל באופן מלא ובטוח את איכויותיה של סביבת המים. כך, כאשר אנו עובדים עם סוסים כחלק מהשיטה הטיפולית, הידע הנוסף על סוסים ורכיבה משפר את איכות הטיפול. כפיזיותרפיסטית אני מלמדת כל הזמן – אני עוזרת למטופלים לפתח כישורים חדשים ושיטות המפצות על מגבלותיהם. כאשר הפכתי למדריכת רכיבה השתפרה עבודתי הטיפולית.”
סינדי תומס, פיזיותרפיסטית, מתמחית בהיפותרפיה קלינית באקווסט (Equest) קרוב לדלס, טקסס, קיבלה את תעודת ההדרכה שלה בשנת 2003, לאחר שעבדה כמטפלת באמצעות היפותרפיה במשך עשר שנים. לאחר תהליך ההכשרה והשלמת לימודיה לתעודה בסדנא, סינדי אמרה שרכשה ידע רב על סוסים – היא מסוגלת יותר לטפל בסוס ולהתייחס אליו, וכך היא משיגה תנועה יעילה יותר במשך הטיפול. היא גם התחילה לרכוב באופן קבוע. למטפלים באקווסט יש שיעורי רכיבה רבים במשך השבוע. סינדי אומרת, “כשאת מטפלת, חשוב לדעת כיצד להשיג תוצאה מסוימת באמצעות הגוף של עצמך. כך קל יותר ללמד את המטופל כיצד ליצור את אותה התנועה. בנוסף לעזרתי לרוכבים , עכשיו אני גם יודעת להבחין בחוסר סימטריה בתנועתם של הסוסים, וכך אני מועילה גם להם. סינדי מוסיפה, “אני גם יעילה יותר בזמן עבודתי יחד עם מדריכים אחרים. לדוגמא, העבודה עם מספר רוכבים אוטיסטים בקבוצת תרגול מתבצעת על ידי ומדריכה נוספת. היא מעבירה את השיעור, בזמן שאני מתמקדת ברוכבים עם המגבלות החמורות ועוזרת להם להשתלב באופן מלא יותר בקבוצת התרגול.”
למחברת המאמר, קרן מק’פייל, התנסות מעט שונה: “הייתי מדריכת רכיבה לפני שהפכתי למטפלת. למדתי לתעודה במרכז שף (Cheff) בקורס NARHA למדריכים מתקדמים. לאחר שעבדתי יחד עם שתי תרפיסטיות נפלאות ב”תרפיית התקווה” בגלבסטון – טרודי פרימן, פיזיותרפיסטית, וברברה ססארי, תרפיסטית תעסוקתית – החלטתי ללמוד בבית-ספר לתרפיה תעסוקתית. לאחר סיום לימודים אלה למדתי לקבלת התעודה של מדריכה בכירה ב NAHRA וגם לתעודת נהיגה. אני גיליתי, כי ניסיוני כמטפלת משלים את הרקע שלי כמדריכה. בסייאר (SIRE) כמנהלת תרפיה, אני מטפלת בהיפותרפיה, מלמדת נהיגה בכיתה אחת ומלמדת רכיבה טיפולית בקבוצות רבות. כמטפלת ומדריכה, יותר קל לי להתייעץ עם המדריכים האחרים, מפני שגישתנו לשיעורים דומה. תפקידי הכפול ב”סייאר” מרחיב את נקודת המבט ועוזר לי לנווט את המטופלים בבחירת המרכיבים היעילים ביותר עבורם מתוך התוכנית של “סייאר”.

פורסם בNAHRA STRIDES אביב 2006

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודי רפואה טבעית? קראו עוד:

התכנית להסמכת יועצי סביבה וקיימות
הכשרת מטפלים באקותרפיה
פסיכותרפיה לימודים