fbpx

חלומות נעימים/ נגה אמיר-יצחקי

לפני מספר שנים, שנת הלימודים נפתחה תחת צילו של מבצע עמוד ענן. בשיעור הראשון של שנה א’ ברפלקסולוגיה, ניגשה אלי אחת הסטודנטיות וספרה שיש לה בן בצבא והיא חרדה לו מאוד. וגם אחיו הקטנים דואגים, ומתקשים להירדם. “אני יודעת שרק התחלנו” אמרה לי, “אבל אולי יש לך איזה רעיון, איך אני יכולה להקל עליהם?”.

כולנו מכירים את זה, גם בעיתות שלום. לילה. שקט מסביב. זמן להתכנס פנימה, לשחרר את עומסי היום, להרגע. ואז זה מתחיל – אמא, פיפי!, אמא אני מפחדת מחושך, אמא בואי שבי לידי, עוד שיר, עוד סיפור. אצל הגדולים יותר הקושי ללכת לישון לובש צורות אחרות: מחשבות טורדניות, מתחים, אירועי היום שחלף, אירועי המחר, מבחנים, הורמונים…

הימים שלנו גדושים ועמוסי פעילות, לא פעם מייצרים עומסים ומתחים שאנו מתקשים לשחרר לפני השינה. באמצעות מגע פשוט בכפות הרגליים, אנחנו יכולים לייצר “הארקה” של עומסי היום, לפנות מקום לתחושה של רוגע ובטחון שתתפשט מכפות הרגליים אל כל הגוף, ותסייע במעבר לשנת לילה עמוקה וטובה.

וכך עושים:
להרגעה של מתח וחרדה אצל ילדים, במיוחד בערב לפני השינה

דואגים לסביבה שקטה, תאורה עמומה (במיוחד אם הילדים מפחדים מחושך), מוסיקה נעימה.
משכיבים את הילדים במיטה, יושבים למרגלותיהם ואוחזים את כפות הרגליים שלהם בעקבים, אחיזה עוטפת ורגועה, כמו ערסל.
חשוב שלמחזיק יהיה נוח, אפשר לתמוך את הידיים עם כרית.
ככל שהמחזיק יאפשר לעצמו להירגע ולהרפות, כך גם הילד יירגע וירפה.
חושו איך כפות הרגליים הולכות ומשתחררות, שוקעות לתוך כפות הידיים של המחזיק, חושו את משקלן בכפות הידיים שלכם.
עובד יפה גם עם מבוגרים, ונעים בכל מקרה.

ובחזרה לסטודנטית. בשיעור שאחרי היא נכנסה לכיתה ומיד פנתה אליי: “לא האמנתי”, היא חייכה, “עבד כמו קסם. הילדים נרדמו תוך דקות!”.
בעיני הפתרונות הטובים ביותר הם כאלה, פשוטים, נעימים וקלים. ככה התאהבתי ברפלקסולוגיה.
ליל מנוחה וחלום…

נגה אמיר-יצחקי היא נטורופתית המטפלת ברפלקסולוגיה ומלמדת בקורס רפלקסולוגיה במכללת כרכור.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת יעוץ אישית

לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ לחצו כאן >>