הכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה

מכירה אנשים עם הפרעת קשב? מכיר שהזמן בורח לך מבין הידיים? שאתה רודף אחרי הזנב של עצמך? בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה זקוק למענה מקצועי הולם. מכללת כרכור מציעה לכם מסלול דו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה.

לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ADHD

כל ילד שלישי בישראל סובל מלקויות למידה, אין נושא בתחום החינוך שמעסיק את אנשי האקדמיה, החוקרים והמטפלים יותר מנושא לקויות הלמידה על היבטיו השונים.
ההורים הם אלה העומדים בחזית המאבק הרגשי, התפקודי, הלימודי והכלכלי ומול פרוטוקולים טיפוליים מעורפלים ושלל הגדרות מקצועיות.
כיום הגישה הממסדית אינה מספקת היות והלקות אינה מתבטאת בבית הספר ובלמידה בלבד, אלא היא מתבטאת בתפקודו של הילד בכל תחום בחייו.

בשנים האחרונות גדלה ההבנה כי תחום הטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז זקוק למענה מקצועי הולם.
לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה שערכה המכללה הכללה ראיונות עם מאות ילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב ועשרות אנשי מקצוע כגון: נוירולוגים, מאבחנים דידקטיים, מורים לחינוך מיוחד והוראה מתקנת, פסיכולוגים, יועצות חינוכיות, מטפלים בתחומים מגוונים כגון מטפלים באומנות, הבעה ויצירה, פסיכודרמה, תנועה, מוזיקה ועוד עלו המסקנות הבאות:

  • אחוז הילדים המוגדרים כסובלים מלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז הולך וגדל משנה לשנה, כ- 5%-10% מוגדרים כבעלי הפרעת קשב.
  • ילדים אלה נמצאים בכל מסגרות החינוך על קשת גווניה וכיום אנו יודעים כי הלקות מהווה פגם אורגני המשפיע על תפקודו של הילד בכל רבדי חייו ובכל שעות היום.
  • הילדים והוריהם חווים קשת רחבה של תחושות ומצוקות, בלבול גדול והצפה מול ההיצע העצום של גישות טיפוליות
  • בנוסף, קיים היעדר קשר או שפה משותפת בין כל הגורמים המטפלים המעורבים.
  • לתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש, היצע גדול, מרשים ומגוון של שיטות טיפול וטכניקות עבודה שנמצאו אפקטיביות ויעילות במיוחד בתחום זה.
  • למרות כל האמור לעיל, לא קיימת כיום בתחום הרפואה הטבעית תכנית הכשרה הנותנת מענה מקצועי, רחב ומקיף המאפשרת הסמכת אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

על תכנית הלימודים

המסלול הדו-שנתי להכשרת מטפלים מתמחים בהפרעת קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה מאפשרת לבוגריה להיות הראשונים שישתלבו ויוכרו כמטפלים מתמחים בהפרעת קשב, ריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ.

תכנית הלימודים כוללת הכשרת מאמנים בכירים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ADHD, לימודי קינסיולוגיה התפתחותית-חינוכית, מגוון קורסים לבחירה בתחום הגוף-נפש וקורס יחסי מטפל מטופל המכשיר את הבוגרים כמטפלים בתחום זה.

במהלך הלימודים חווים הסטודנטים אתגר אקדמי אינטלקטואלי במקביל למסע מרגש של התפתחות אישית והכשרה מקצועית, מקיפה וייחודית.

התכנית נבנתה על ידי מכללת כרכור בשיתוף אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום האבחון והטיפול בלקויות למידה והפרעת קשב וריכוז ADHD.

למה ללמוד במכללת כרכור?

  • תכנית ייחודית, מקיפה ומקצועית
  • לימודים אקדמיים לצד גישה הוליסטית
  • מסע מרגש של התפתחות אישית
  • חווית לימודים מעשירה ואיכותית
  • לימודים בכיתות קטנות ויחס אישי
  • ליווי והדרכה צמודה
  • סגל הוראה בכיר ומקצועי בתחום
  • בניית ארגז כלים לטיפול ואימון
  • התמחות בכלים לטיפול ב ADHD ולקויות למידה
  • התנסות מעשית מקיפה

 

נושאי הלימוד

נושאי הלימוד בשנה הראשונה:

  • הכשרת מאמנים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ADHD:
    מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, שכן לבעלי הפרעות קשב ישנו קושי ליצור תהליכי עיבוד. בקורס נתרגל ונפתח ארגז כלים לשימוש המאמן. ארגז הכלים כולל כלים מעולם האימון: כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה וכן כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודיים של הפרעת הקשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות.
  • קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית א':
    הכשרת מדריכים ומנחים מקצועיים בשיטת עבודה מעמיקה וייחודית תוך התנסות בתהליך צמיחה והעצמה אישית. השיטה כוללת שחרור מעגלים חסומים בקשרי גוף-מוח, טכניקות לשיפור יכולות למידה, שחרור חסימות רגשיות מהעבר, התמודדות במצבי מתח בכל תחומי החיים, טיפוח המצב הרגשי אצל ילדים ועוד. הקורס מקנה ארגז כלים נרחב בגישה הוליסטית המאפשר זיהוי מדויק של חסימות ונטרולן בטכניקות מגוונות ורבות עוצמה. כבר בתום השנה הראשונה ניתן לתת מענה לילדים בגילאים הצעירים של הגן ובית הספר היסודי.
  • יחסי מטפל מטופל א'

היקף תכנית הלימודים

353 שעות אקדמיות בשנה הראשונה

נושאי הלימוד בשנה השנייה:

  • הכשרת מאמנים בכירים בהפרעת קשב וריכוז ADHD:
    כדי להפוך ממאמן מוסמך למאמן בכיר, הקורס ישים דגש על נושאים כמו:
    פיתוח העמקה וניתוח של סיטואציות אימוניות מורכבות
    הדרכת הורים: בדגש על שיתוף הפעולה של ההורים בתהליך האימון למתבגרים כחלק בלתי נפרד מההצלחה של התהליך.
    פיתוח ראיה רוחבית של המאמן באמצעות ניתוח דילמות על פי מודל ייחודי
    הרחבת ארגז הכלים האימוניים לפיתוח ראייה אסטרטגית חדשה, כדי לאפשר למתאמן לממש את הפונטנציאל הטמון בו.
  • קינסיולוגיה התפתחותית חינוכית ב':
    בשנת הלימודים השנייה קשת היישומים מתרחבת וכוללת התאמת תזונה, זיהוי ונטרול אלרגיות, עבודה עם פרחי באך, רפלקסים ינקותיים, איזון המערכת ההורמונלית ועוד.
  • קורס מתחום הגוף-נפש לבחירה :
    שילוב אמנויות לטיפול והנחיה, דמיון מודרך אקטיבי, קלפים מטאפוריים טיפוליים, פרחי באך, כתיבה יצירתית טיפולית, הילינג אנרגטי.
  • יחסי מטפל מטופל ב'

היקף תכנית הלימודים

כ- 513 שעות אקדמיות בשנה הראשונה

* ניתן להוסיף קורס מדעים לבחירה למעוניינים בתעודת מטפל במוסמך בדמיון מודרך, פרחי באך או הילינג אנרגטי.

תעודה והסמכה

לבוגרי השנה הראשונה יוענקו 3 תעודות הסמכה: תעודת מאמן מוסמך להפרעות קשב וריכוז, תעודת מטפל מוסמך בקינסיולוגיה התפתחותית חינוכית ותעודת מטפל מוסמך בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה.

בתום השנה השנייה, מוענקת לבוגרים תעודת מטפל בכיר בקינסיולוגיה התפתחותית חינוכית, תעודת מטפל בכיר בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה.
לבוחרים בקורס מדעים תוענק תעודת מטפל מוסמך בדמיון מודרך/ הילינג אנרגטי/ פרחי באך.

תעסוקה בתחום

תכנית הלימודים מאפשר לבוגרים להיות החלוצים בתחום הפרעות הקשב ואסטרטגיות למידה בתחום הרפואה הטבעית ורפואת הגוף-נפש בארץ. הבוגרים זוכים להשתלב ולקבל הכרה כמטפלים מתמחים בהפרעות קשב וריכוז ואסטרטגיות למידה בתחום זה.

צוות המנחים

אירועים במכללת כרכור

תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים