צמחי מרפא


מאת:

סוזי כהן,
למעלה מ- 25 שנים, נחשבת  סוזי כהן “הרוקחת של אמריקה” וב 15 השנים האחרונות היא מתמחה גם ברפואה פונקציונאלית.
סוזי כהן מקדישה את רוב זמנה ללמד את הקהל הרחב על היתרונות של הרפואה הטבעית יחד עם אזהרות והסבת תשומת הלב לשימוש נכון. למרות היותה “הרוקחת של אמריקה”,
סוזי ניצבת באומץ מול נזקי הטיפול התרופתי אותם היא מתארת בספרה שתורגם לעברית “האמת על התרופות”.
בנוסף לטור שלה שנקרא  “Dear Pharmacist,” שכולל 20 מיליון קוראים, סוזי כהן היא סופרת של ספרים רבים בתחום הרפואה הטבעית. היא מרואיינת מבוקשת והופיעה מאות פעמים בתוכניות רדיו וטלוויזיה מוכרות
.

לפני שהיו לנו התרכובות הסינתטיות, הזריקות, והתרופות היקרות, הגוף האנושי היה מורגל לצמחים ותבלינים טבעיים. על פני כדור הארץ ישנם אלפי צמחי מרפא שגדלו כבר בתקופת התנ”ך. למרות שאני רוקחת, אני מאמינה שאנחנו יכולים להשתמש בצמחים כדי להירפא.
מובאים כאן שמונה צמחים נהדרים והיתרונות הרפואיים שלהם, שכולם הוזכרו בתנ”ך.

שקדים

ידועים בשמם הבוטני Prunis dulcis.  השקדים מכילים סליצין, החומר שממנו מכינים “חומצה סליצילית”. סליצין הוא הרכיב משכך-הכאבים העיקרי באספירין. וכולנו יודעים למה נועד האספירין. אכילת קומץ שקדים מדי יום שקולה לצריכת אספירין טבעי. מחקר שהתפרסם ב The Journal of Nutrition מצא ששקדים יכולים להפחית את רמת הסוכר בדם לאחר אכילה, וכן את כמות האינסולין והנזק שמחוללים רדיקלים חופשיים.

כמון שחור (קצח)

ידוע בשמו הבוטני Nigella sativa.  בגרגרים שחורים אלה ניתן להשתמש כדי לתבל לחם ודברי מאפה אחרים. ניתן לקנות שמן של זרעי כמון שחור כתוסף תזונתי, שאני ממליצה עליו לעיתים קרובות לאנשים המתמודדים עם בעיות נוירולוגיות. אם הילד שלכם סובל מפרכוסים בלתי נשלטים, כדאי שתציעו לרופא הילדים שלכם את השימוש בכמון שחור, משום שקל למצוא מחקרים על הנושא הזה, והמחקרים נראים מבטיחים מאוד.

לבונה

ידועה בשמה הבוטני Boswellia serrata – זהו שרף המכיל תרכובות שעשויות להקל על כאבי מפרקים על ידי בלימת הציטוקינים (סוג של חלבונים) הדלקתיים הגורמים לאי נוחות. מחקרים מצביעים על כך שהלבונה עשויה לשפר את בריאות השחלות ושלפוחית השתן, ומספר מחקרים נערכו כבר על אנשים הסובלים מסוגי הסרטן האלה, והתוצאות חיוביות.

שום

אני אוהבת שום צלוי על פיצה! הארומטי הזה יכול לשפר את יחס הכולסטרול ולפעול ממש כמו תרופות לדילול הדם. הוא יכול לעכב את פעולתו של האנזים ACE (אנזים הופך אנגיוסטין), והוא פועל באופן דומה לזה של התרופות ליזינופריל ואנלפריל (תרופות מעכבות ACE).

שרף מור (myrrh)

ידוע בשם הבוטני Commiphora myrrha –  אני משתמשת בשמן האתרי הזה כדי לטפל בחתכים. הריח שלו נורא ואיום, זה נכון, אבל כדאי להחזיק אותו, משום שהוא אנטיספטי (מחטא) חזק ובעצם אנטי הכל. הוא יכול לסייע בהפחתת זיהומים הנגרמים מטפילים, חיידקים או פטריות.

שמן זית

ידוע בשמו הבוטני Olea europaea. ענפי הזית הם סמל אוניברסאלי של שלום. שמן זית מכיל חומצה אולאית, שהיא חומצה שומנית. התרכובת הזאת פועלת ביחד עם ויטמין D לחיזוק מערכת החיסון.

זעפרן

ידוע בשמו הבוטני Crocus sativus. הזעפרן פועל כתרופה טבעית נגד דיכאון, משכך כאבים, ומפחית חרדה.  הוא מכיל הרבה תרכובות פעילות, כולל קרוסין וזעפרנל (safranal), השומרות על רמות הדופאמין, סרוטונין ונורפינפרין בגוף. משום שהזעפרן מספק cofactors (גורמים-משלימים) לאנזים SOD (אנזים נוגד-חימצון), זה יכול לעזור אם יש לכם פולימורפיזם SOD.>

מרווה

עשב המרפא הזה נחקר על מטופלים הסובלים ממחלת אלצהיימר קלה עד בינונית, וחוקרים הגיעו למסקנה שהמרווה “הובילה לתוצאה טובה יותר באופן משמעותי בתפקוד הקוגניטיבי”.  מעניין לציין שבמחקרי מעבדה מצאו שהמרווה מסייעת להפחית התלקחויות של וירוסים הקשורים-להרפס, כמו פצעי קור והרפס גניטלי (באיברי המין).

חשוב לך לשלב לימודים עם עבודה?
הערך של התמחות קלינית מקיפה מובן לך?
בוער בך הרצון להבין לעומק מהי רפואה טבעית
ולהתמחות בשלל כלי הריפוי הטבעי שיש לה להציע?
מכללת כרכור היא המקום בשבילך.
במכללת כרכור, מהמובילות בתחום הכשרת מטפלי רפואה טבעית
ניתן להתמחות במסלול לימודי צמחי מרפא – הרבליסט קליני
עם מיטב המרצים באווירה המקדמת התפתחות אישית
זה הזמן להתקשר ל 072-3924690 ולעשות צעד גדול לקראת מקצוע מתגמל ומעשיר.

קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים