ארומתרפיה בשירות חיות המחמד

מאת:
רחל קשת,
נטורופתית, תזונאית, ורפלקסולוגית בכירה, מאמנת אישית לחיים.

מה שטוב לנו טוב גם ליקירנו על ארבע
רבים וודאי מכירים את הריחות הנפלאים ואת השפעתם המרגיעה של תמציות שמני המרפא מהתנסויות כמו עיסוי ארומתרפי. אך מה שאולי פחות ידוע הוא שתכונות הריפוי של תמציות שמני המרפא עשויות לעזור מאוד גם לריפוי (פיזי ונפשי כאחד) של חיות המחמד שלנו.
איך זה עובד? למה זה טוב?
שמני המרפא הינם למעשה תמציות המופקות מצמחי מרפא. ניחוחם מתנדף במהירות ומגיע במהרה, דרך חוש הריח, אל המוח וממנו אל מחזור הדם. התמציות הללו עשירות בתכונות ריפוי. במישור הפיזי יכולות תמציות השמנים להקל על מגוון רחב של סימפטומים כגון: דלקות, זיהומים, פצעים, כאבים שונים ובעיות עיכול. הן מורידות נפיחויות ונקעים ומסייעות במצבים של שיעול, אלרגיה, בעיות עור ועוד ועוד. במישור הנפשי הן מביאות לרגיעה, מגבירות את הריכוז, מפחיתות פחדים, משחררות טראומות מהעבר, מקלות על דיכאון או חרדות נטישה. התמציות יעילות במיוחד בטיפול בבעיות התנהגות או באתגרי אילוף ואימון של בעל החיים.

ארומתרפיה: תנו לבעל החיים להחליט

אחת מנקודות המפתח החשובות בעבודה עם תמציות השמנים היא הגישת המוצא אל בעל החיים: הוא זה אשר מנחה אותנו, המטפלים, בבחירת השמן המתאים ובאופן שבו נשתמש בו: הרחה, ליקוק או מריחה על העור. בטבע, בעלי החיים חופשיים לבחור בעשבי המרפא אשר יביאו מזור לבעיותיהם ואיזון לכל מערכות גופם. חופש זה נמנע מבעלי חיים מבויתים ואין לדעת מהו “המחיר” הבריאותי והנפשי שהם משלמים בשל כך… שיטת הריפוי באמצעות תמציות שמני המרפא מכבדת את זכותם של בעלי החיים לבחור, כך שגם אם המטפל הוא זה שמציע להם את האפשרויות העומדות לרשותם, להם יש תמיד את המילה האחרונה לגבי איזה תמצית, מתי ואיך נשתמש בה.

ארומתרפיה: תועלות נוספות לשימוש בתמציות שמני מרפא

אחת התועלות החשובות של השיטה הינה העצמת האמון והעמקת התקשורת שבין המטפל (המאמן, הבעלים או כל אחד אחר) לבעל החיים. כולנו יודעים כמה טובה ההרגשה שמישהו מקשיב לנו. “מקשיב” טוב הינו המרפא היעיל ביותר. על ידי כך שאנו מאפשרים לבעל החיים להנחות את תהליך הריפוי, הוא מרגיש שאנו קשובים לו. כך הופך המטפל למרפא ולחבר הקרוב ביותר שניתן לבטוח בו.
גם המטפל עצמו מפיק תועלת רבה מתהליך הריפוי שבו הוא שותף. ברוב המקרים, חיית המחמד ובעליה (או מטפליה) משקפים אחד את השני פיזית ורגשית ולכן תמציות שמועילות לאחד מהם עשויה להועיל גם לשני. מי שיושב בשקט ליד חיית המחמד שלו ומציע לה תמציות שמנים שואף בעצמו את ניחוחם או במקרים אחרים סופג אותם אל עורו ואל מחזור הדם שלו.
זה תמיד טוב שבארון התרופות הביתי תהיה ערכה של תמציות שמני מרפא לעזרה ראשונה, לצורך התגברות על טראומות, כמדבירי מזיקים או כמלחמה בדלקות וזיהומים. עם זאת, חשוב מאוד להשתמש בתמציות בכבוד ולעולם לא לכפות אותן על בעל החיים. זכור! טבעי איננו בהכרח בטוח…

מאחר ולנו, במכללת כרכור,
ברור שבחירת התמחות מקצועית היא החלטה חשובה, שההשלכות שלה על העתיד עצומה, בחרנו להזמין אתכם לפגישת ייעוץ בת כשעה, חינם!
הטבה כזאת לא ניתן למצוא בקלות  במכללות אחרות, אז בלי היסוסים מיותרים, התקשרו כבר עכשיו 072-3924690
אנחנו מחכים לכם. הקריירה החדשה שלכם כבר כאן!

נהניתם מהמאמר?
אנחנו מזמינים אתכם להתעמק במאמרים ובתכנים שלנו.

מתעניינים בלימודים בתחום המגוון של לימודי רפואה טבעית?
קראו עוד:

לימודי נטורופתיה |  לימודי תזונה טבעית |  פסיכותרפיה לימודים