לימודי אימון להפרעות קשב וריכוז ADHD

יש סביבך אדם עם בעיית קשב וריכוז? את מכירה את התסכול לא להצליח? מכירים את הקושי לא לעמוד בקצב ?אם אתם או הקרובים אליכם מתמודדים עם הפרעת קשב התחושות האלו לא זרות לכם.  ההתמודדות היא יומיומית, לעיתים מתישה, מציפה רגשות ודורשת משאבים רבים. קורס אימון להפרעת קשב וריכוז (ADHD) שם דגש על מודעות למאפייני הקשב והריכוז האישיים לכל אדם ומקנה כלים מעשיים מהחיים להתמודדות ולשיפור באיכות החיים. כמאמנים לקשב וריכוז, עבור עצמכם, ילדיכם או עבור אחרים, תלמדו ותתרגלו כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה, כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודיים של הפרעת הקשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות. אם הנושא מדבר אליכם, תוכלו למצוא בקורס כלים לשינוי משמעותי ביכולת לחיות טוב יותר עם הפרעת הקשב או לסייע לאנשים המתמודדים איתה.

מה זה ADHD?

הפרעת קשב וריכוז ADHD היא הפרעה ניורו-התנהגותית, השכיחה ביותר בקרב האוכלוסייה ומאפייניה משליכים על מירב תחומי החיים.
טיפול בהפרעת קשב וריכוז הינו טיפול רב מערכתי המשלב טיפול התנהגותי לצד טיפול תרופתי.
לפיכך, לימוד והבנה של הפרעה זו היא בעלת חשיבות רבה לעוסקים במקצועות הטיפול בכלל, ולאלה העוסקים בטיפול בהפרעת קשב בפרט.
לאנשים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז ישנו קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.

על תכנית הלימודים

לימודי אימון אישי לבעלי הפרעת קשב וריכוז

מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, שכן לבעלי הפרעת קשב וריכוז ישנו קושי ליצור תהליכי עיבוד.
על ידי תהליך של תשאול נכון, ניתן לייצר את תהליך העיבוד ולפתח מיומנויות מתאימות ומקדמות.
במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בחייו, ומתבצעת בדיקה מעמיקה של הדפוסים שלו.
על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה, וכך להגיע למימוש הפוטנציאל הטמון בו.
תהליך האימון הוא תהליך קצר, ממוקד ויעיל.

מטרת הקורס היא העמקת ההבנה התיאורטית ביחס להפרעת הקשב והריכוז וביטוייה במרחבי החיים השונים, והקניית כלים ליצירת תהליך אימון להתמודדות עם הפרעה זו בקרב מתבגרים ומבוגרים.
המפגשים כוללים ידע תיאורטי לצד תרגול מעשי.

בקורס אימון להפרעת קשב וריכוז (ADHD), נתרגל ונפתח ארגז כלים לשימוש המאמן. ארגז הכלים יכלול כלים מעולם האימון: כלים לבניה ומציאת מטרה, תשאול נכון והקשבה וכן כלים להתמודדות עם מאפיינים ייחודים של הפרעת קשב כמו דחיינות, אימפולסיביות ופרשנות.

הקורס בשנה השנייה, מאמן בכיר לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD), מכשיר את הסטודנטים ממטפל מוסמך למאמן בכיר תוך פיתוח, העמקה וניתוח של סיטואציות אימוניות מורכבות, הדרכת הורים – דגש על שיתוף הפעולה של ההורים בתהליך אימון למתבגרים ופיתוח ראיה רוחבית של המאמן.
בנוסף, הקורס מעניק הרחבה לארגז הכלים האימוניים ולפיתוח ראייה אסטרטגית חדשה, על מנת לאפשר למתאמן לממש את הפוטנציאל הטמון בו.

למה ללמוד במכללת כרכור?

  • חווית לימודים באווירה אינטימית
  • לימודים בכיתות קטנות ויחס אישי חם
  • קורס המקנה צמיחה והתפתחות אישית
  • לימודים מעמיקים ומקיפים
  • התנסות מעשית רחבה
  • מנחה מקצועית מהשורה הראשונה
  • הרחבת ארגז הכלים לטיפול ואימון
  • התמחות במגוון כלים לטיפול ב-  ADHD
  • למידת תהליך אימון קצר, ממוקד ויעיל

 

נושאי הלימוד

לימודי אימון להפרעות קשב וריכוז ADHD כולל מפגשים פרונטאליים, מעשיים ותרגול.
בין נושאי הקורס אימון להפרעת קשב וריכוז (ADHD) בשנה הראשונה:

הפרעת קשב וריכוז ADHD:

  • מהי הפרעת קשב?
  • דימוי עצמי, אימפולסיביות ודחיינות
  • מעגל הכישלון
  • הפרעת קשב מילדות לבגרות
  • מיומנויות חברתיות
  • יתרונות הפרעת הקשב
  • אבחון הפרעות קשב וריכוז

אימון:

  • תהליך אימון, שלבים באימון
  • אמנות התשאול
  • עיבוד והגדרת מטרה
  • אפיון פרופיל אישי
  • עולם הערכים
  • תהליך אימון מעשי

היקף תכנית הלימודים

160 שעות אקדמיות
30 מפגשים, פעם בשבוע

בין נושאי הקורס, מאמן בכיר לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) בשנה השנייה:

  • העמקת מיומנויות המאמן
  • הדרכת הורים
  • סימולציות
  • מעגל החרדה, כעסים
  • קלפים ככלי אימוני
  • מעגל הדיאלוג
  • הרחבה של כלים אימוניים
  • סופרוויז'ן קבוצתי

היקף תכנית הלימודים

128 שעות אקדמיות
24 מפגשים, פעם בשבוע

תעודה והסמכה

בסיום הקורס אימון להפרעות קשב וריכוז (ADHD) בשנה הראשונה, מקבלים המשתתפים תעודת 'מאמן מוסמך בהפרעות קשב וריכוז'. בסיום הקורס בשנה השנייה, מקבלים המשתתפים תעודת 'מאמן בכיר בהפרעת קשב וריכוז (ADHD)'.

מושגים מקצועיים

הפרעת קשב

הפרעת קשב הינה הפרעה נוירולוגית התפתחותית אשר באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים. לאנשים עם הפרעת קשב קושי בפיתוח מיומנויות שונות ולכן, כבר בגיל צעיר, מתחילים להיווצר פערים אשר יגרמו לתת השגיות, חיכוכים עם הסביבה, חוסר סיפוק ודימוי עצמי נמוך.

אימון

מהות האימון היא שינוי בצורת החשיבה, במהלך האימון המתאמן לומד כיצד הסימפטומים של הפרעת הקשב באים לידי ביטוי בעולם שלו ומתבצעת בדיקה של הדפוסים שלו. על ידי הבאת הדפוסים למודעות בשילוב עם מתן כלים לשינוי, המתאמן מסוגל כעת לבחור את ההתנהגות הרצויה.

קשב מתמשך

היכולת להיות קשוב לאורך זמן גם אם המטלה משעממת (הרי שבעלי הפרעת הקשב אינם מתקשים כלל להתרכז אם יש עניין) לדוגמה ביום לימודים, כנס, קריאת ספר ועוד. כל אדם חווה התנתקויות אבל אדם עם הפרעת קשב יחווה אותם כבר לאחר 2-3 דקות ולא יצליח ליצור רצף ולכן לא יצליח להפיק תועלת מהמטלה

פונקציות ניהוליות

אוסף של יכולות (שליפה, זכרון עבודה וכו') שאם נדמה לנגנים בתזמורת, כל אחד יודע לנגן מצוין, אבל מנצח התזמורת נמצא בתת-תפקוד, רדום מעט, ולכן לא שולט בנגנים, כל נגן נכנס מתי שהוא רוצה ומנגן בעוצמות שהוא רוצה, לכן הפרעת הקשב היא גם בעיה של ויסות.

 

שאלות נפוצות ומידע מקצועי

  • האם הפרעת קשב היא תורשתית? ואיך הסביבה משפיעה עליה?

  • לא לכולם יש היום הפרעת קשב?

  • האם הפרעת קשב ממשיכה גם לבגרות? כיצד באה לידי ביטוי?

אולי יעניין אותך גם...

אירועים במכללת כרכור

תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים