מאבחנים פסיכודינאמים

הכשרת מאבחנים פסיכודינאמים בכירים

קיים בך הצורך בכלי אבחון מעמיקים ויעילים? רוצה ללמוד שיטות אבחון מהימנות שיסייעו לך עם המטופלים שלך? להבין את אישיותם לעומק? לדעת לאבחן ולייעץ בתהליכי התפתחות וצמיחה? התכנית להכשרת מאבחנים פסיכודינאמיים במכללת כרכור יעניקו לך את הכלים המדויקים לכך.

מה זה אבחון פסיכודינאמי?

אבחון פסיכודינאמי מייצג גישה אבחונית הולכת ומתרחבת, הצוברת תאוצה וביקוש רב בתחום האבחון, הטיפול וההשמה. גישה זו שמה בראש סדר העדיפויות המקצועי את ההבנה כי כאשר אנחנו מזהים ורואים לעומק מי המטופל היושב מולנו ויש באמתחתנו כלים מדויקים ואמינים לאבחון ולהבנת מבנה אישיותו, תכונותיו, חולשותיו וחזקותיו, כך גדלה ונבנית יכולתנו כמאבחנים ומטפלים, לעבודה עמוקה עם המטופל והאפשרות לתת לו ייעוץ ומענה מדויק מתממשת במלואה.

על תכנית הלימודים

התכנית להכשרת מאבחנים פסיכודינאמיים בכירים במכללת כרכור מבוססת על ההבנה כי השמה מקצועית, יסודית ומעמיקה תאפשר לבוגרי התכנית לתת מענה מותאם לצרכים הייחודים של המטופל ולסייע לו להתחבר ל"אני" האותנטי הטמון בו. כשאנשים פועלים מתוך הקשבה לצרכים העמוקים שלהם, הם ממשים את מלוא הפוטנציאל שלהם והופכים לאנשים מודעים, בעלי יכולת הקשבה ובחירה לבטא את עצמם ואת ייעודם בצורה האופטימאלית והייחודית להם. תהליך זה הוא מורכב ומרתק, והוא מאפשר להם להפוך לאנשים שמחים ופרודוקטיביים במעגלים השונים והמגוונים של החיים.

תכנית הלימודים היא דו-שנתית ומורכבת מלימודי גרפולוגיה דינאמית, לימודי פרסונולוגיה (שפת הפנים והגוף), קורס יחסי מטפל מטופל, קורס מתחום הגוף-נפש לבחירה – פרחי באך, דמיון מודרך, קינסיולוגיה או קלפים מטאפוריים טיפוליים וסטאז' אינטגרטיבי מודרך.

תכנית הלימודים במכללת כרכור הינה ייחודית מסוגה בארץ.

למה ללמוד במכללת כרכור?

  • לימודים באווירה משפחתית ונעימה
  • חווית לימודים ייחודית ומעשירה
  • לימודים בכיתות קטנות
  • מגוון כלים לאבחון יעיל, עמוק ומהימן
  • סגל הוראה בכיר ומקצועי
  • לימודים עיוניים לצד גישה הוליסטית
  • תהליכי צמיחה והתפתחות אישיים
  • סטאז' אינטגרטיבי מודרך
  • הכרה ע"י האגודה הישראלית לגרפולוגיה
  • תכנית לימודים ייחודית מסוגה בישראל!

 

מכללת כרכור המכללה לרפואה הוליסטית

נושאי הלימוד

נושאי הלימוד בשנה הראשונה:

  • לימודי גרפולוגיה דינאמית לדרגת מאבחן מוסמך:
  • היכרות עם הסימנים הגרפיים
  • זיהוי ואבחון סימנים גרפיים
  • בניית סינדרום סימנים גראפיים
  • תיאוריות פסיכולוגיות ומבחני ציור פסיכו-גרפולוגיים
  • התיאוריה של פופאל, אבחון סוגי אינטליגנציה בכתב
  • מבנה האישיות וחלוקה לטיפוסים על פי פרויד
  • התיאוריה של יונג
  • ציור העץ המשקף את נפש האדם
  • מבחן כוכבים וגלים – יחסי הכוחות בין הרגש לחשיבה
  • יחסי מטפל מטופל א'
  • קורס מתחום הגוף-נפש לבחירה:
    פרחי באך, דמיון מודרך אקטיבי, קינסיולוגיה, קלפים מטאפוריים טיפוליים

היקף תכנית הלימודים

373 שעות אקדמיות בשנה הראשונה

* ניתן להוסיף קורס מדעים לבחירה למעוניינים בתעודת מטפל במוסמך בדמיון מודרך או פרחי באך.

נושאי הלימוד בשנה השנייה:

  • לימודי גרפולוגיה דינאמית לדרגת מאבחן בכיר:
  • תורת הפוטנציות של ישראל אודם
  • 9 הטיפוסים העיקריים
  • העמקה בסימנים הגרפיים המעידים על מצוקה וחוסר מהימנות
  • איסוף וסיכום ממצאי האבחון
  • כתיבת דו"ח והכנה לשיחת ייעוץ
  • שימת דגש על ההיבט הדינאמי-אישיותי התפתחותי
  • לימודי פרסונולוגיה לדרגת יועץ מוסמך:
  • מבוא לתורת הפנים
  • מבנה הפנים וחלקיו השונים
  • השתקפות היכולות השכליות בתווי הפנים
  • השתקפות הצלחה חומרית ורוחנית
  • תקשורת, זוגיות, יצירתיות ויצרים
  • כלים לאבחון במסגרת תהליכי טיפול וייעוץ
  • יושר ואמינות
  • דפוסי חשיבה ודרכי פעולה
  • תרגול אבחונים
  • יחסי מטפל מטופל ב'
  • סטאז' אינטגרטיבי מודרך

היקף תכנית הלימודים

446 שעות אקדמיות בשנה השנייה

תעודה והסמכה

לבוגרי השנה הראשונה במסלול להכשרת מאבחנים פסיכודינמיים תוענק תעודת 'מאבחן מוסמך בגרפולוגיה דינאמית'.
לבוחרים בקורס מדעים תוענק תעודת מטפל מוסמך בדמיון מודרך אקטיבי או בפרחי באך (לאלו שבחרו בקורסים אלו).
בתום השנה השנייה תוענק תעודת 'מאבחן בכיר בגרפולוגיה דינאמית' ותעודת 'יועץ מוסמך בפרסונולוגיה'.

תעסוקה בתחום

האבחון הפסיכודינאמי מכיל מגוון תיאוריות ושיטות המקנות ידע יעיל, עמוק ומהימן בעולם האבחון. ידע זה מאפשר הבנה עמוקה של אישיות האדם ומהווה כלי עזר עצמתי בתהליכי צמיחה אישית, בטיפול, בייעוץ, באימון, בגיוס ועוד.

המסלול מתאים לכאלו העוסקים בתחומי הטיפול, ייעוץ, אבחון, משאבי אנוש, מכירות ועוד.

סגל ההוראה במסלול

אירועים במכללת כרכור

תלמידים שצפו בעמוד זה, התעניינו גם בקורסים נוספים